سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
vakiel ارائه خدمات حقوقي
|
پيشتر افرادي كه قصد ثبت شركت داشتند بايد حضوراً به اداره ثبت شركت ها مراجعه ميكردند. مراجعه حضوري به اداره ثبت شركت، وقتگير، هزينهبر و موجب كندي فرايند ثبت شركت بود. به همين دليل سامانهاي اينترنتي براي ثبت شركتها راهاندازي شد. سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، سامانه جامع ثبت شركتها را تأسيس كرد. كه در اين سامانه از ابتدا تا مرحله نهايي فرايند ثبت شركت بهصورت اينترنتي قابل انجام است. در ادامه اين مطلب به معرفي سامانه جامع ثبت شركتها خواهيم پرداخت. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: ثبت شركت از طريق كدام سامانه انجام ميشود معرفي سامانه جامع ثبت شركت هادر گذشته افرادي كه قصد داشتند يكي از شركتهاي معرفيشده در قانون تجارت را تأسيس و ثبت نمايند. بايد بهصورت حضوري به اداره ثبت شركتها مراجعه ميكردند و درخواست خود را ثبت مينمودند. سپس تمام مراحل ثبت شركت اعم از ارائه اظهارنامه ثبت و مدارك، انتشار آگهي تأسيس روزنامه رسمي و … را بهصورت حضوري انجام دهند. حتي براي هرگونه تغيير يا امور مربوط به اشخاص حقوقي، مثل تغيير هيئتمديره نيز بايد بهصورت حضوري به اداره ثبت شركتها مراجعه ميكردند. مراجعه حضوري به اداره ثبت شركت، مشكلاتي به همراه خود ميآورد. ازجمله اين مشكلات ميتوانيم به وقتگيري، هزينه زياد و كندي انجام امور و فرايندها اشاره كنيم. با توجه به اين شرايط سازمان ثبت اسناد و املاك كشور كه يكي از زيرمجموعههايش اداره ثبت شركتهاست. اقدام به راهاندازي يك سامانه اينترنتي نمود. كه متقاضيان ثبت شركت بتوانند ازاينپس بهصورت غيرحضوري و اينترنتي تمامي مراحل ثبت و تغيير شركتهاي خود را انجام دهند. اين سامانه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شركتها با نشاني irsherkat.ssaa.irبهعنوان بخشي از سايت سازمان ثبت اسناد و املاك ايجاد شد كه داراي امكانات متنوعي است. و به متقاضي اجازه ميدهد بدون مراجعه حضوري به اداره ثبت شركت كليه امور مربوط به شركت خود را انجام دهد. امكانات سامانه جامع ثبت شركت ها چيست ؟سامانه جامع ثبت شركتها توسط سازمان ثبت اسناد و املاك كشور باهدف آسانسازي مراحل و فرايند ثبت و تغييرات اشخاص حقوقي راهاندازي شد. اين سامانه مجهز امكانات متنوعي است تا اين هدف عملي شود. از امكانات متنوع سامانه جامع ثبت شركتها ميتوانيم. به تأسيس و ثبت شركتها، ثبت تغييرات، پذيرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانوني تجاري و حتي درخواست براي دريافت كد فراگير اشاره نماييم. در ادامه برخي از اين امكانات را معرفي ميكنيم. تاسيس و ثبت شركتشركتهاي تجاري ازنظر قانون تجارت به هفت دسته تقسيم ميشوند كه بهموجب قانون ثبت آنها الزامي است. علاوه بر شركتهاي تجاري، موسسههاي غيرتجاري و شركتهاي دولتي نيز موظف به انجام ثبت قانوني هستند. بنابراين تمامي افرادي كه قصد تأسيس يكي از اين انواع شركتها را دارند. بايد به سامانه جامع ثبت شركتها مراجعه نمايند و مراحل ثبت شركت خود را انجام دهند. در سالهاي اخير امكان ثبت برخي شركتهاي خارجي نيز در ايران به وجود آمد. اعلام و ثبت صورتجلسه تغييرات شركت بر اساس قانون برخي از تغييرات ايجادشده در شركتها بايد در اداره ثبت شركتها ثبت شوند. ازجمله اين تغييرات ميتوانيم به تغيير هيئتمديره، بازرسان، اساسنامه شركت، سرمايه شركت و … اشاره كنيم. علاوه بر ثبت در اداره ثبت شركتها اين تغييرات بايد در روزنامه رسمي نيز آگهي شوند. چراكه تغيير اين موارد به حقوق اشخاص ثالثي كه با شركت در ارتباط هستند مربوط ميشود. بنابراين حق اين اشخاص است تا از تغييرات شركت باخبر شوند. با اين اوصاف در صورت ايجاد هرگونه تغيير از موارد يادشده، ميتوانيد به سامانه جامع ثبت شركتها مراجعه نماييد. و در قسمتي از آن تحت عنوان ثبت صورتجلسه تغييرات، اقدام به ثبت تغييرات ايجادشده در شركت نماييد. اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونيقانون تجارت ميگويد تمامي تاجران بهغيراز كسبه جزء، بايد 4 دفتر جهت ثبت مراودات خود تهيه نمايند. از اين 4 دفتر كه شامل دفتر روزنامه، دفتر كل، دفتر دارايي و دفتر كپيه ميشود. دو دفتر يعني دفتر روزنامه و دفتر كل مشمول قوانين مربوط به پلمپ دفاتر قانوني ميشود. مقصود از پلمپ دفاتر هم اين است كه پيش از استفاده از اين دفاتر مأمور اداره ثبت شركتها اين دفاتر را برگشماري و بهاصطلاح پلمپ ميكند. تا امكان تقلب در آن وجود نداشته باشد. تجار وظيفه دارند جهت پلمپ دفاتر خود به اداره ثبت درخواست ارائه نمايند. اكنون تاجران ميتوانند بدون مراجعه حضوري و از طريق سامانه جامع ثبت شركتها و مراجعه به بخش ثبت صورتجلسه تغييرات، اظهارنامه خود مبني بر درخواست پلمپ دفاتر را ارائه نمايند. افرادي كه خارجي هستند و به طريقي در ايران سكونت و فعاليت دارند. بايد اقدام به دريافت كد خاصي به نام كد فراگير نمايند كه همانند كد ملي ايرانيان عمل ميكند. با اين كد افراد خارجي بهصورت قانوني اجازه فعاليت، تحصيل و اخذ شغل در ايران را دارند. اما همانطور كه يك شخص حقيقي نياز به كد ملي و كد فراگير دارد اشخاص حقوقي يا شركتهاي ايراني و خارجي نيز نيازمند دريافت كد فراگير هستند. بنابراين شركتها با مراجعه به سامانه جامع ثبت شركتها ميتوانند نسبت به دريافت كد فراگير خود اقدام نمايند. ثبت اظهارنامه دفتر ثبت تجارتيدفتر ثبت تجاري، براي آن است كه بتوانيم بهوسيله آن تاجراني كه مقيم يك محدوده خاص هستند را شناسايي كنيم. بر اساس قانون تجارت تمامي تاجران بايد نام خود را در دفتر ثبت تجارتي مربوط به منطقه خود، كه نقاط آن را وزارت دادگستري مشخص مينمايد ثبت نمايند. تاجران ميتوانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت شركتها بهصورت اينترنتي ثبت اسم خود در دفاتر ثبت تجارتي را انجام دهند. اطلاعات عمومي شركتاگر شما قصد داريد از هويت يك شركت يا شخص حقوقي استعلام بگيريد. ميتوانيد با استفاده از سامانه جامع ثبت شركتها و مراجعه به بخش اطلاعات عمومي شخص حقوقي و درج شناسه ملي شخص حقوقي از ماهيت و هويت آن شركت مطلع گرديد. انصراف يا پيگيري درخواستدر سامانه جامع ثبت شركتها دو بخش ديگر تحت عنوان پيگيري درخواست يا انصراف از درخواست وجود دارد. همانطور كه از نام اين دو بخش مشخص است. افرادي كه در سامانه درخواستي را پيشازاين ثبت كردهاند. ميتوانند مراحل و فرايندي كه درخواستشان طي نموده را مشاهده كنند. و يا ميتوانند از درخواست خود انصراف دهند. روش ثبت شركت در سامانه جامع ثبت شركتهاپيشازاين به معرفي سامانه ثبت شركتها و امكانات آن پرداختيم. مهمترين ويژگي سامانه جامع ثبت شركت امكان ثبت اشخاص حقوقي و شركتها بهصورت غيرحضوري است. در اين بخش به روش ثبت شركت در اين سامانه ميپردازيم. بهعنوان متقاضي ابتدا بايد به سامانه جامع ثبت شركت با نشاني irsherkat.ssaa.ir مراجعه كنيد. سپس در صفحه اول سايت بر روي گزينه تأسيس شخصيت حقوقي كليك نماييد. و گزينه پذيرش درخواست تأسيس شخصيت حقوقي را انتخاب نماييد. حال نوبت به آن ميرسد كه نوع شركت را انتخاب كنيد. مرحله بعدي بايد اطلاعات مربوط به شركت را وارد كنيد. مثلاً محل ثبت، زمان و مدت فعاليت شركت، ايميل و تلفن شركت و كدپستي شركت را وارد نماييد. گام بعدي درج اطلاعات نماينده قانوني شركت است. يعني شما كه متقاضي ثبت شركت هستيد. در مرحله بعدي بايد براي شركت يك نام انتخاب و وارد نماييد. و بعدازآن گروه فعاليت شركت و زيرگروه آن را مشخص كنيد. توضيحات لازم را در كادر مربوطه بنويسيد و ثبت نماييد. حال بايد ميزان سرمايه و نوع سرمايه شركت را بنويسيد. مثلاً سرمايه نقدي يا غير نقدي و … است. درنهايت بايد اطلاعات مربوط به اعضاي هيئتمديره شركت را در سايت وارد كنيد. و بهعنوان مرحله آخر يك شعبه براي روزنامه كثيرالانتشار شركت تعيين نماييد. تا بدين ترتيب با انتخاب گزينه ثبت، عمليات ثبت شركت در سامانه جامع ثبت شركت به پايان برسد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص نحوه ثبتشركت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون نحوه ثبتشركت پاسخ دهند.
سؤالات متداولآيا ثبت شركت الزامي است؟
بله مطابق قانون ايران ثبتشركتهاي تجاري الزامي است و خودداري از ثبتجزاي نقدي را به دنبال دارد. آيا ثبت شركت هزينه دارد؟
بله ثبتشركت در ايران بايد هزينه حق الثبت را پرداخت كرد كه بر اساس ميزان سرمايه خواهد بود. براي ثبت شركت به كدام نهاد مراجعه كنيم ؟
براي ثبتشركت بايد به سازمان ثبت شركتها و يا سامانه الكترونيكي اداره ثبتشركتها و موسسات تجاري و غير تجاري مراجعه كنيم. سامانه جامع ثبت شركتها چيست ؟
سامانه جامع ثبت شركتها با نشاني irsherkat.ssaa.irبهعنوان بخشي از سايت سازمان ثبت اسناد و املاك ايجاد شد تا متقاضيان ثبت شركت بتوانند ازاينپس بهصورت غيرحضوري و اينترنتي تمامي مراحل ثبت و تغيير شركتهاي خود را انجام دهند. امكانات سامانه جامع ثبت شركتها چيست ؟
اين سامانه مجهز امكانات متنوعي است تا اين هدف عملي شود. از امكانات متنوع سامانه جامع ثبت شركتها ميتوانيم. به تأسيس و ثبت شركتها، ثبت تغييرات، پذيرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانوني تجاري و حتي درخواست براي دريافت كد فراگير اشاره نماييم.
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |